- 2016-06-15
- Posted by: Corina Neagu
- Category: Consiliere in cariera, Recrutare
Oricât de supărat ai fi pe viață, pe companie, pe șef, pe colegi, pe job în sine, pe clienți….. există niște principii sănătoase și o etică în a-ți da demisia.
Înainte însă de a-ți da demisia, gândește-te de o mie de ori dacă toate sau toți cei de mai sus chiar merită pasul acesta. Dacă ți-ai găsit un alt loc de muncă foarte bun sau ai o altă oportunitate de viitor mai bună, cu siguranță nu te vei mai gândi.
Nu-ți voi spune ce să faci ca să fie bine pentru viitorul tău… ci-ți voi spune ce să nu faci. Mai ales că vorbim de o conduită profesională aici. Doar vrei să lași o ușă deschisă, nu? Pentru că nu se știe niciodată când vei avea nevoie de o recomandare sau de un ajutor de la fostul loc de muncă…
1. Nu fi negativist.
Când vorbești despre locul de muncă încearcă să scoți în evidență lucrurile frumoase făcute acolo. Nu-ți denigra colegii, șefii, subalternii. Nu scoate la suprafață lucruri pe care cu siguranță nu vrea nimeni să le audă. Nu scormoni trecutul. Privește cu încredere înspre viitor. Acolo trebuie să te concentrezi.
2. Nu discuta despre noul loc de muncă înainte de a primi o ofertă fermă pentru noul job.
Nu vreau să fiu pesimistă, dar se întâmplă de multe ori, mai ales în economia volatilă de azi, să primești o ofertă, iar mâine angajatorul să se răzgândească. E posibil și e bine să fii precaut. Ține pentru tine toate detaliile întâlnirilor cu viitorul angajator până în momentul în care primești oferta scrisă și eventual semnezi un contract de muncă.
3. Nu-ți lăsa treburile neterminate.
Pleacă cu fruntea sus, pe ușa din față, lasă totul în perfectă ordine și nu cauza probleme inutile. Oamenii care rămân în urma ta nu au poate nicio vină pentru motivele care te-au determinat pe tine să pleci.
4. Plătește-ți toate datoriile.
Nu părăsi compania înainte de a-ți achita toate datoriile pe care le ai față de companie, colegi, clienți etc. Te vor considera mereu un om iresponsabil și incapabil să-și țină promisiunile și dacă vei mai avea nevoie nu vei mai primi ajutor.
5. Nu scrie rapoarte sau scrisori defăimătoare la adresa companiei, șefilor, colegilor….
Gândește pozitiv și rațional. La ce te ajută toate în dezvoltarea unei cariere frumoase să sănătoase pe viitor?
6. Nu-i sufoca pe colegi cu remarci răutăcioase sau jignitoare.
Apa trece, pietrele rămân…a rămâne în relații bune cu colegii e la fel de important cu a rămâne în relații bune cu șeful.
7. Nu reacționa pe termen scurt.
Ai de efectuat preavizul? Fă cu simțul răspunderii tot ce ai de făcut până în ultima clipă. Asta arată că ești un profesionist și că atâta timp cât ai lucrat acolo ai fost un om responsabil și de încredere.
8. Nu te lăsa impresionat.
Există posibilitatea ca după ce ai spus „La revedere!” să primești o contra-ofertă care să-ți înmoaie inima. Sfatul meu? Nu ceda. Dacă ai pornit-o pe un drum nu te întoarce doar pentru un pachet financiar sau o poziție mai bună. Dacă într-adevăr meritai, trebuia să le primești înainte să decizi să pleci…
9. Nu pleca fără să ceri recomandări.
Chiar dacă unii nu vor fi foarte deschiși să ți le acorde, alții mai prietenoși te vor ajuta. Crede-mă, contează. Roagă-i să sublinieze aspecte importante ale experienței tale în companie, într-o zi vor face diferența.
10. Nu trânti ușa.
Fă-ți timp să-ți iei rămas bun de la toți cei cu care ai lucrat. Pleacă frumos, în condiții bune, cu demnitate, doar tu ești cel care a luat decizia să părăsească compania. Lasă loc de revederi, telefoane, mail-uri, posibilități viitoare de colaborare.
Mult succes!
Share is care. 🙂
Mă găsiți aici: corina@dare.com.ro
Facebook: Facebook.com/neagu.corina.3
LinkedIN: Linkedin.com/in/CorinaNeagu