Programe de dezvoltare individuale și organizaționale

DETALII PROGRAME DARE

  • All in One HR (aproape totul despre procesele de Resurse Umane în epoca digitală)
    • SESIUNEA 1: Recrutarea & Selecția
    • SESIUNEA 2: Programul de onboarding
    • SESIUNEA 3: Brandul de angajator
    • SESIUNEA 4: Conducerea și gestionarea schimbării
    • SESIUNEA 5: Managementul performanței
    • SESIUNEA 6: Managementul talentelor – dezvoltarea și alinierea echipelor și a talentelor
    • SESIUNEA 7: Leadership & Cultură organizațională
    • SESIUNEA 8: Strategie de HR
    • SESIUNEA 9: Elemente de legislație
  • Hire for Career (recrutarea pas cu pas)
    • SESIUNEA 1: Strategii de recrutare
    • SESIUNEA 2: Angajarea persoanelor potrivite
    • SESIUNEA 3: Capacități tehnice în recrutare
    • SESIUNEA 4: Recrutarea competențelor și valorilor
    • SESIUNEA 5: Cum să atragi Gen X, Y
    • SESIUNEA 6: Recrutarea talentelor la timp
    • SESIUNEA 7: Diversificarea talentelor fără a pierde profitul
    • SESIUNEA 8: Instrumente și tehnici pentru retenția angajaților
    • SESIUNEA 9: Angajarea
    • SESIUNEA 10: GDPR în recrutare
    • SESIUNEA 11: Căi eficiente și atractive de a reține angajații
  • First Time Manager (sau primele 100 de zile ca manager)
    • Drumul spre management – cum ajungem manageri; Primele 100 de zile ca manager; Construirea încrederii și confidențialității; Aprecierea; Confruntarea cu managerii noștri; Construirea spiritului de echipă.
    • Gestionarea angajaților cu probleme; Angajarea și intervievarea; Formarea echipei; Gestionarea schimbării: abordarea rezistenței la schimbare; Disciplina; Cunoașterea legislației.
    • Există motivație externă? Diferența dintre generații și managementul mai multor generații.
    • Redactarea fișelor de post; Stabilirea KPIs; Managementul performanței; Compensații și beneficii;
    • Dezvoltarea personală: inteligența emoțională, învățarea continua, recunoașterea punctelor de îmbunătățit; Dezvoltarea brandului personal; Gestionarea timpului; Participarea la întâlniri de management; Elemente de discurs public.
    • Managementul stresului; Echilibrul între personal și profesional; Leadership.
  • HR ca partener de business

SESIUNEA 1: Ce doresc și de ce au nevoie liderii organizației

SESIUNEA 2: Un model de parteneriat de afaceri HR

SESIUNEA 3: Strategii pentru îmbunătățirea locului de muncă prin implicare, colaborare și recunoaștere

SESIUNEA 4: Conducerea și gestionarea schimbării

SESIUNEA 5: Management strategic

SESIUNEA 6: Dezvoltarea și alinierea echipelor și a talentelor

SESIUNEA 7: Leadership & Cultură

SESIUNEA 8: Plan de dezvoltare HRBP

  • Centre de evaluare a intereselor ocupaționale, a potrivirii cu profesia, a competențelor, aptitudinilor, potențialului, personalității
    • Obiective
    • Metode
    • Design & Implementare
    • Rezultate
    • Costuri – în funcție de metodele aplicate

1. OBIECTIVE

  • Identificarea profilului ideal de competențe cerut pentru poziția respectivă, la nivel de companie, și evaluarea nivelului actual al competențelor;
  • Identificarea nevoilor de dezvoltare la nivel individual și pentru echipa managerială;
  • Definirea planurilor de dezvoltare individuale pentru fiecare participant.

2. METODE

Metodologia folosită acoperă trei arii principale legate de competențele participanților:

  • Comportamentele dovedite (identificate prin exerciții);
  • Percepția celorlalți (identificată prin chestionare MEPS și/sau Life Style Inventory – LSI 2*);
  • Credințele din spatele comportamentelor (identificate prin instrumentul Life Style Inventory – LSI1*);
  • Evaluare Aptitudini, Abilități și Personalitate (chestionar GR8 Full Spectrum*).
  • Chestionar LSI 1 (Life Style Inventory1): Evaluează credințele individuale, pe un model de 12 stiluri de gândire; rezultatul este o reprezentare grafică a gradului în care participantul crede în fiecare dintre cele 12 stiluri – 4 atitudini constructive, 4 agresive si 4 pasive;
  • Chestionar LSI 2: Evaluează percepția celorlalți asupra participantului;
  • Chestionar GR8 Full Spectrum evaluează Aptitudini, Abilități și stiluri de Personalitate.
  • Chestionar MEPS: măsoară şi evaluează competenţele esenţiale ale unui manager de succes.

Aceste instrumente evaluează dimensiunile ale fiecărui individ:

  • Ce credem noi că este bun și valoros, în concordanță cu principiile și credințele noastre (dar nu ce facem neapărat);
  • Cum transmitem în afară competențele pe care le avem, astfel încât să fie percepute de ceilalți;
  • Ce facem de fapt, prin comportamente observabile.

* Corina Neagu este certificată Human Synergistics pentru a folosi instrumente ca MEPS, LSI 1, LSI 2, GSI și OCI/OEI (evaluare cultură și climat organizațional) și este Consultant Independent Great People Inside cu drept de aplicare și analiză a instrumentelor GR8. 

Exemple de exerciții: Jocuri de rol (discuții de grup, jocuri de rol individuale, exerciții de echipă).

3. DESIGN și IMPLEMENTARE

Definire și prioritizare a competențelor pe care dorim să le evaluăm în cadrul centrului de dezvoltare, în funcție de:

  • Importanță, competențele se împart în două categorii:

Esențiale = critice pentru performanța la locul de muncă;

Importante = au impact negativ asupra performanței, dacă nu sunt bine stăpânite, dar au un impact mediu dacă sunt bine dezvoltate.

  • Aria de impact, competențele se împart în patru categorii:

Proces: Orientare către rezultate, managementul sarcinilor, planificare, rezolvarea problemelor, planificare strategică, orientare către client.

Relaționare: Comunicare, muncă în echipă, influență.

Coordonare echipă: Mentoring al colegilor și subordonaților, delegare, motivarea echipei.

Managementul propriu: Implicare și automotivare, integritate.

Designul centrului de dezvoltare:

  • Pentru fiecare competență, definirea comportamentelor observabile;
  • Identificarea celor mai relevante provocări pentru performanța jobului și construirea de exerciții pe baza acestora;
  • Construirea exercițiilor astfel încât să existe o presiune semnificativă asupra fiecărui participant, care să permită observarea nivelului de competențe;
  • Construirea exercițiilor astfel încât fiecare competență să poată fi observată de două ori.

Implementarea centrului de dezvoltare:

  • Observarea și înregistrarea comportamentelor în timpul centrului de dezvoltare;
  • Investigarea directă, prin interviuri finale semi-structurate cu participanții (informații în plus despre motivație, intenții, scop, conștientizarea comportamentelor specifice observate);
  • Stabilirea finală a nivelului competențelor, pe baza comportamentelor observate;
  • Integrarea informațiilor colectate din ambele perspective.

4. REZULTATE

Rapoartele de grup și individuale sunt structurate astfel:

Informația se referă la:Rezultatele sunt structurate pe:
CredințeCompetențe cu potențial maxim
Preferințe nativeNevoi de dezvoltare
Comportamente dovedite în mod consistentRecomandări

 Plan de dezvoltaresetare și dezvoltare de obiective pentru fiecare participant:

  • Planul de dezvoltare este definit împreună cu fiecare participant, în cadrul a două sau trei sesiuni de feedback individual;
  • Oferim suport pentru definirea de obiective măsurabile, astfel încât progresul să poată fi observat;
  • Oferim suport în identificarea acțiunilor practice pe care participantul trebuie să le întreprindă ca să-și dezvolte competențele.
  • Alte programe:
    • Mentorat în HR și Management
    • Coaching
    • Feedback
    • Onboarding
    • Employer Branding
    • Career Coaching (include redactare CV, profil LinkedIn, pregătire interviu)
    • De la Micromanagement la Leadership – un program complet și complex despre management, dezvoltare personală și organizațională, schimbare, leadership, instrumente aplicabile.

Toate programele pot fi livrare online/offline, individual, open sau personalizate în funcție de nevoia clientului.

Detalii la corina@dare.com.ro sau 0743 057 050. Vă aștept cu drag!

@Dare We Care!