- 2021-06-17
- Posted by: Corina Neagu
- Category: Consultanta Resurse Umane, Dezvoltare profesionala, Educație, Recrutare, Testare Life Style Inventory, Training & Dezvoltare organizațională
DETALII PROGRAME DARE
- All in One HR (aproape totul despre procesele de Resurse Umane în epoca digitală)
- SESIUNEA 1: Recrutarea & Selecția
- SESIUNEA 2: Programul de onboarding
- SESIUNEA 3: Brandul de angajator
- SESIUNEA 4: Conducerea și gestionarea schimbării
- SESIUNEA 5: Managementul performanței
- SESIUNEA 6: Managementul talentelor – dezvoltarea și alinierea echipelor și a talentelor
- SESIUNEA 7: Leadership & Cultură organizațională
- SESIUNEA 8: Strategie de HR
- SESIUNEA 9: Elemente de legislație
- Hire for Career (recrutarea pas cu pas)
- SESIUNEA 1: Strategii de recrutare
- SESIUNEA 2: Angajarea persoanelor potrivite
- SESIUNEA 3: Capacități tehnice în recrutare
- SESIUNEA 4: Recrutarea competențelor și valorilor
- SESIUNEA 5: Cum să atragi Gen X, Y
- SESIUNEA 6: Recrutarea talentelor la timp
- SESIUNEA 7: Diversificarea talentelor fără a pierde profitul
- SESIUNEA 8: Instrumente și tehnici pentru retenția angajaților
- SESIUNEA 9: Angajarea
- SESIUNEA 10: GDPR în recrutare
- SESIUNEA 11: Căi eficiente și atractive de a reține angajații
- First Time Manager (sau primele 100 de zile ca manager)
- Drumul spre management – cum ajungem manageri; Primele 100 de zile ca manager; Construirea încrederii și confidențialității; Aprecierea; Confruntarea cu managerii noștri; Construirea spiritului de echipă.
- Gestionarea angajaților cu probleme; Angajarea și intervievarea; Formarea echipei; Gestionarea schimbării: abordarea rezistenței la schimbare; Disciplina; Cunoașterea legislației.
- Există motivație externă? Diferența dintre generații și managementul mai multor generații.
- Redactarea fișelor de post; Stabilirea KPIs; Managementul performanței; Compensații și beneficii;
- Dezvoltarea personală: inteligența emoțională, învățarea continua, recunoașterea punctelor de îmbunătățit; Dezvoltarea brandului personal; Gestionarea timpului; Participarea la întâlniri de management; Elemente de discurs public.
- Managementul stresului; Echilibrul între personal și profesional; Leadership.
- HR ca partener de business
SESIUNEA 1: Ce doresc și de ce au nevoie liderii organizației
SESIUNEA 2: Un model de parteneriat de afaceri HR
SESIUNEA 3: Strategii pentru îmbunătățirea locului de muncă prin implicare, colaborare și recunoaștere
SESIUNEA 4: Conducerea și gestionarea schimbării
SESIUNEA 5: Management strategic
SESIUNEA 6: Dezvoltarea și alinierea echipelor și a talentelor
SESIUNEA 7: Leadership & Cultură
SESIUNEA 8: Plan de dezvoltare HRBP
- Centre de evaluare a intereselor ocupaționale, a potrivirii cu profesia, a competențelor, aptitudinilor, potențialului, personalității
- Obiective
- Metode
- Design & Implementare
- Rezultate
- Costuri – în funcție de metodele aplicate
1. OBIECTIVE
- Identificarea profilului ideal de competențe cerut pentru poziția respectivă, la nivel de companie, și evaluarea nivelului actual al competențelor;
- Identificarea nevoilor de dezvoltare la nivel individual și pentru echipa managerială;
- Definirea planurilor de dezvoltare individuale pentru fiecare participant.
2. METODE
Metodologia folosită acoperă trei arii principale legate de competențele participanților:
- Comportamentele dovedite (identificate prin exerciții);
- Percepția celorlalți (identificată prin chestionare MEPS și/sau Life Style Inventory – LSI 2*);
- Credințele din spatele comportamentelor (identificate prin instrumentul Life Style Inventory – LSI1*);
- Evaluare Aptitudini, Abilități și Personalitate (chestionar GR8 Full Spectrum*).
- Chestionar LSI 1 (Life Style Inventory1): Evaluează credințele individuale, pe un model de 12 stiluri de gândire; rezultatul este o reprezentare grafică a gradului în care participantul crede în fiecare dintre cele 12 stiluri – 4 atitudini constructive, 4 agresive si 4 pasive;
- Chestionar LSI 2: Evaluează percepția celorlalți asupra participantului;
- Chestionar GR8 Full Spectrum evaluează Aptitudini, Abilități și stiluri de Personalitate.
- Chestionar MEPS: măsoară şi evaluează competenţele esenţiale ale unui manager de succes.
Aceste instrumente evaluează dimensiunile ale fiecărui individ:
- Ce credem noi că este bun și valoros, în concordanță cu principiile și credințele noastre (dar nu ce facem neapărat);
- Cum transmitem în afară competențele pe care le avem, astfel încât să fie percepute de ceilalți;
- Ce facem de fapt, prin comportamente observabile.
* Corina Neagu este certificată Human Synergistics pentru a folosi instrumente ca MEPS, LSI 1, LSI 2, GSI și OCI/OEI (evaluare cultură și climat organizațional) și este Consultant Independent Great People Inside cu drept de aplicare și analiză a instrumentelor GR8.
Exemple de exerciții: Jocuri de rol (discuții de grup, jocuri de rol individuale, exerciții de echipă).
3. DESIGN și IMPLEMENTARE
Definire și prioritizare a competențelor pe care dorim să le evaluăm în cadrul centrului de dezvoltare, în funcție de:
- Importanță, competențele se împart în două categorii:
Esențiale = critice pentru performanța la locul de muncă;
Importante = au impact negativ asupra performanței, dacă nu sunt bine stăpânite, dar au un impact mediu dacă sunt bine dezvoltate.
- Aria de impact, competențele se împart în patru categorii:
Proces: Orientare către rezultate, managementul sarcinilor, planificare, rezolvarea problemelor, planificare strategică, orientare către client.
Relaționare: Comunicare, muncă în echipă, influență.
Coordonare echipă: Mentoring al colegilor și subordonaților, delegare, motivarea echipei.
Managementul propriu: Implicare și automotivare, integritate.
Designul centrului de dezvoltare:
- Pentru fiecare competență, definirea comportamentelor observabile;
- Identificarea celor mai relevante provocări pentru performanța jobului și construirea de exerciții pe baza acestora;
- Construirea exercițiilor astfel încât să existe o presiune semnificativă asupra fiecărui participant, care să permită observarea nivelului de competențe;
- Construirea exercițiilor astfel încât fiecare competență să poată fi observată de două ori.
Implementarea centrului de dezvoltare:
- Observarea și înregistrarea comportamentelor în timpul centrului de dezvoltare;
- Investigarea directă, prin interviuri finale semi-structurate cu participanții (informații în plus despre motivație, intenții, scop, conștientizarea comportamentelor specifice observate);
- Stabilirea finală a nivelului competențelor, pe baza comportamentelor observate;
- Integrarea informațiilor colectate din ambele perspective.
4. REZULTATE
Rapoartele de grup și individuale sunt structurate astfel:
Informația se referă la: | Rezultatele sunt structurate pe: |
Credințe | Competențe cu potențial maxim |
Preferințe native | Nevoi de dezvoltare |
Comportamente dovedite în mod consistent | Recomandări |
Plan de dezvoltare – setare și dezvoltare de obiective pentru fiecare participant:
- Planul de dezvoltare este definit împreună cu fiecare participant, în cadrul a două sau trei sesiuni de feedback individual;
- Oferim suport pentru definirea de obiective măsurabile, astfel încât progresul să poată fi observat;
- Oferim suport în identificarea acțiunilor practice pe care participantul trebuie să le întreprindă ca să-și dezvolte competențele.
- Alte programe:
- Mentorat în HR și Management
- Coaching
- Feedback
- Onboarding
- Employer Branding
- Career Coaching (include redactare CV, profil LinkedIn, pregătire interviu)
- De la Micromanagement la Leadership – un program complet și complex despre management, dezvoltare personală și organizațională, schimbare, leadership, instrumente aplicabile.
Toate programele pot fi livrare online/offline, individual, open sau personalizate în funcție de nevoia clientului.
Detalii la corina@dare.com.ro sau 0743 057 050. Vă aștept cu drag!
@Dare We Care!